چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه خبر؟

  • کد خبر: ۲۰۴۸۷۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه خبر؟
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد تامین اعتبار برای رد دیون دولت به تامین اجتماعی خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور از ارائه پیشنهادی به مجلس برای تخصیص اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی جهت رد دیون دولت به تامین اجتماعی خبر داد.

وی افزود: پیشنهاد دادیم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی در نظر گرفته شود؛ به این ترتیب، اعتبار مورد نیاز برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم خواهد آمد.

حالا به نظر می‌رسد این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی مجلس طرح شده است؛ هرچند طرح این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی به معنای تصویب آن نیست چراکه باید در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیز به تصویب برسد و ضمناً دولت هم آن را تایید نماید.

با این حال، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد و تصویب اختصاص ۱۷۰ همت از محل دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند این بودجه را یا به صورت اوراق یا اجازه برای استفاده از میادین نفتی و گازی یا به هر نحوی دولت تشخیص می‌دهد، دریافت و برای متناسب‌سازی مستمری‌بگیران سازمان خود استفاده کند.

به گفته وی، این بودجه می‌تواند صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شود.

باید منتظر ماند و دید که آیا این پیشنهاد در نسخه نهایی لایحه بودجه گنجانده می‌شود یا خیر؛ گفتنی‌ست در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی منظور شده بود که تا امروز که در دهمین ماه از سال هستیم، دولت آن را نپرداخته است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->